Barwy, kolory, odcienie i ich znaczenie w webdesignie

2 sierpnia 2019

Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że kolory w marketingu i sprzedaży mają wielkie znaczenie. Z jakiegoś powodu chętniej zatrzymujemy się przy atrakcyjnych kolorystycznie witrynach sklepów, częściej sięgamy po ładnie skomponowane katalogi czy ulotki. I dłużej zostajemy na stronach, które przyciągają nas kolorystyką. Okazuje się, że tego rodzaju obiekty wcale nie muszą przybierać bardzo wyszukanych form – kluczem jest dobór odpowiednich kolorów i właściwa ich proporcja. 

warto przeczytać: responsywne strony internetowe w łodzi 

Według statystyk aż 80% decyzji konsumenckich podejmowanych jest na podstawie wrażeń kolorystycznych. To, jakie kolory posiada logo firmy oraz jaką finalnie kolorystykę przybierze nasza strona ma duże znaczenie – Jak zatem zoptymalizować barwy poszczególnych elementów strony www? Przeważnie obecnych stronach www kolorami wyróżnione są wszelkie przyciski, linki – czyli elementy klikalne. Zwłaszcza buttony „call to action”, w skrócie CTA – warto postawić na wyrazisty przycisk. CTA może przybierać różne formy – podkreślonego tekstu, graficznego przycisku lub ikony, która swoim wyglądem jednoznacznie sugeruje użytkownikowi co stanie się po kliknięciu. Towarzyszący CTA tekst najczęściej wyrażony jest jako wezwanie do wykonania pewnego działania. Kontrast przycisku z tłem powinien być wysoki, dlatego nie zaleca się stosowania tych elementów spójnych z szablonem kolorystycznym – wprowadzi to mdły klimat i sprawi że ważne treści staną się niewidoczne. Aby jak najmocniej uwypuklić ważny element, warto posiłkować się kołem barw – taki wzornik pomoże odpowiednio skontrastować kolory na zasadzie „ciepły-zimny”.

Zbadano, że zmiana koloru przycisków na czerwony powoduje wzrost interakcji aż o 31%. Można więc twierdzić, że wszystkie buttony na stronie powinny być czerwone! – Nic bardziej mylnego. Nie można przesadzać z ilością jaskrawych kolorów i elementów które będą tak wyróżnione, bo zdezorientuje to odwiedzających stronę.

 

Pamiętajmy: Szata graficzna, interfejs lub layout strony internetowej to istotny element, który należy dobrze przemyśleć i zaplanować najlepiej przed projektowaniem strony www.