Filmy korporacyjne – gdzie, jak i dla kogo?

27 listopada 2018

Żyjemy w czasach bardzo dynamicznych przemian. Z każdym pokoleniem w naszym świecie zachodzą zmiany, które wpływają na wiele aspektów naszego życia. Jeszcze kilka lat temu głównym medium, wokół którego kręciło się nasze życie była telewizja.

Wcale nie tak dawno temu, internauci dostawali regularne newslettery, obecnie obecnie coraz popularniejszą formą staje się wideo-biuletyn. Jak stworzyć bo tak, by zaciekawić odbiorców?

 

Po pierwsze nie pokazujemy wyłącznie ludzi przy pracy – warto zastanowić się, czy chcemy pokazywać tylko i wyłącznie ludzi pracujących przy biurkach. Dobrze jest spojrzeć na przestrzeń z innej perspektywy.

 

Dobra produkcja filmowa to nie tylko artystyczna wizja jego twórców o wysokich walorach estetycznych. Film to także narzędzie, tworzone w określonym celu, wywołujące określoną reakcję u odbiorcy. Takim narzędziem są coraz chętniej wykorzystywane filmy korporacyjne, które realizują zamierzenia firm i korporacji o wiele lepiej niż jakiekolwiek narzędzie marketingowe.

 

Filmy wizerunkowe są idealnymi materiałami na wszelkiego rodzaju targi, konferencje i spotkania, które pokazują daną firmę, jej możliwości i korzyści jakie wynikają ze współpracy. Dobrej jakości film wizerunkowy to olbrzymi potencjał w dziedzinie marketingu i reklamy. Wiele przykładów z rynku pokazuje jak łatwo czasem jednym przypadkowym gestem zepsuć wizerunek marki w oczach klientów. Odbudowanie takiego wizerunku zazwyczaj wymaga dużo czasu i pieniędzy.

 

Z pojęciem filmu korporacyjnego jest związany także termin employer branding, czyli działania firmy mające na celu budowanie firmy postrzeganej jako „pracodawca z wyboru”. Miano takiego pracodawcy otrzymują firmy, w których obecni i potencjalni pracownicy dostrzegają atrakcyjne środowisko dla rozwoju swojej kariery. Działania z tym związane można podzielić na dwa typy, w zależności od grupy, do której są adresowane.

 

Employer branding to w dzisiejszych czasach słowo klucz w wielu firmach. Z racji deficytu pracowników na rynku pracy firmy wydają coraz większe pieniądze na pozyskanie nowych rąk do pracy. Jeśli przy pomocy takiego rodzaju filmu korporacyjnego pokażemy jak wygląda życie w firmie, jesteśmy w stanie łatwo rozpalić w potencjalnych kandydatach chęć do pracy w naszej firmie.

 

Filmy korporacyjne skutecznie ocieplają wizerunek marki stawiając ją w gronie godnych zaufania. Sam film jest obecnie najskuteczniejszym medium pozwalającym dotrzeć do świadomości i podświadomości widza. Dzięki temu łatwiej o lojalność klientów, ich oddanie oraz o skuteczne skłonienie ich do zakupu naszych produktów.