Design sklepu internetowego
20 listopada 2018
Możliwość sprzedawania swoich produktów czy usług to opcja, z której bardzo często lubią korzystać właściciele małych i większych firm. Dodanie do struktury firmowej strony www linku “sklep” ukazuje markę jako rozwijającą się, godną zaufania oraz taką, która nie boi się nowych wyzwań, czy podążania za najnowszymi trendami w sieci.
W obecnych czasach samo takie działanie nie spowoduje nagle lawiny nowych klientów – wraz z rozwojem technologii, każdy nowo powstający sklep online musi być coraz lepszy, coraz bardziej intuicyjny i przy tym chwytający za oko, by właściciel mógł liczyć na suces i pokaźne zyski.
Jak więc powinien być zaprojektowany sklep internetowy?
Każdy odpowie: dobrze. Cała sztuka polega na tym, by jednak to “dobrze” uchwycić tak, by znaleźć balans między tym co nowoczesne, innowacyjne a pewnymi zasadami, które stały się niejako uniwersalne i nie ma sensu ich zmieniać, lub na siłę wynajdywać przysłowiowego koła no nowo, bo utracimy czytelność i intuicyjność.
Po pierwsze: responsywny. To jedna z tych “złotych zasad”, których nie ma sensu zmieniać. Obecnie, w myśl zasad “mobile first” wręcz lepiej skupiać się na wersji mobilnej, oczywiście wszystko zgodnie z założeniami co do grupy docelowej – może się jednak okazać, że naszym targetem będą osoby starsze, których użytkowanie telefonów ogranicza się tylko i wyłącznie do odbierania połączeń, wtedy oczywiście musimy odwrócić trochę proporcje, jednak responsywność dziś to rzecz absolutnie konieczna.
Po drugie: intuicyjny. I wcale nie chodzi tu o oklepane i znienawidzone przez programistów menu z kategoriami, które musi być w sidebarze ciągnącym się na kilometry po prawej lub lewej stronie głównej contentu. Intuicyjność polega na dobrze poznanych zasadach UX i potrzebach odbiorcy. Musi on mieć np. możliwość szybkiego zobaczenia swojego koszyka zakupowego, dojścia do kontaktu czy poznania kosztów przesyłki bez zbędnego “przeklikiwania strony”.
Obecność “okruszków”, czyli drogi struktury menu przy każdym produkcie jest także nie bez znaczenia, dla sprawnego poruszania się po stronie. Dodatkowo windujemy tym naszą wiarygodność jeśli chodzi o SEO.
Po trzecie: spójny. O tym często właściciele stron firmowych zapominają i na siłę chcą stworzyć nową markę sklepu, która nie będzie posiadać nawet loga “firmy-matki” – jeśli nie posiadamy dodatkowych funduszy na kreowanie i budowę nowego wizerunku, warto stworzyć sklep online, który będzie niejako podstroną witryny firmowej, spójnej kolorystycznie i stylowo. Takie rozwiązanie zagwarantuje nam, że nikt nie pomyli naszego sklepu z “firmą krzak”, oraz że nasza bazowa marka będzie budowana z dwóch stron – od firmowej wizytówki oraz samego sklepu online.