Dobry landing page, czyli jaki?
26 czerwca 2018
Prosto z mostu: dobry landing page po prostu… sprzedaje! Tyle, że aby naprawdę sprzedawał i zagwarantował marce sukces trzeba go odpowiednio stworzyć i zaprojektować… jak?
Landing page (LP) nazywany bywa również stroną lądowania lub stroną docelową. Jest stroną www, na jaką trafia użytkownik, kiedy kliknie w link lub banner reklamowy, który wyświetla się w mediach społecznościowych czy w reklamach Google Adwords. Zostaje skonstruowana tak, aby przekonać odwiedzającego do konkretnego celu: kupna produktu czy usługi, pobrania pliku albo zapisania się do subskrypcji newslettera.
Landing page wyróżnia się charakterystycznym designem. Znajduje się na niej jedynie kilka elementów, ale każdy z nich spełnia określoną funkcję. Użytkownik, który na nią trafia, z reguły nie przechodzi dalej, na kolejne podstrony, ale wykonuje pewną akcję – kupuje produkt lub zapisuje się do newslettera. Nic nie powinno więc rozpraszać jego uwagi.
Po pierwsze: chwytliwy nagłówek. Będzie to jedna z pierwszych rzeczy, na które zwróci uwagę nasz klient. Przekażmy w nim to, co może być dla niego najbardziej wartościowe. Podkreślmy najważniejszą korzyść z wykonania założonego celu (zakup, kontakt itp.) albo wskażmy najważniejszą cechę (cechy?) produktu, który sprzedajesz. Trochę kreatywności i możemy mieć całkiem ciekawe i chwytliwe hasło reklamowe do wykorzystania w dalszej działalności.
Po drugie: korzyści. Profity płynące z zakupu danego produktu lub danej usługi powinny się znaleźć na samej górze landing page i zostać mocno wyróżniona. Mogą to być typowe cechy, wyjątkowe korzyści ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb i pragnień klienta – abe je poznać należy oczywiście przeprowadzić badanie rynku, zrobić research potencjalnego klienta.
Po trzecie: zdjęcia. Temat – rzeka, na temat którego można napisać księgę horrorów i koszmarów 😉 Warto zainteresować się stworzeniem profesjonalnej sesji zdjęciowej ukazującej usługi czy sesji typowo produktowej. Zwróćmy uwagę na zdjęcia z banków zdjęć – często wyglądać one będą maksymalnie sztucznie i nie będą odzwierciedlać naszego targetu.
Wybierajmy zatem zdjęcia, które są kolorowe, przedstawiają to, o czym jest nasza strona internetowa, przedstawiają ludzi, patrzących na ważne treści, formularze czy inne materiały zawarte w witrynie, mają wysoką rozdzielczość i nie są zniekształcone, nieostre. A także nie zabierają całej uwagi użytkownika, raczej delikatnie sugerują i kierują go w odpowiednie miejsca