Jak zaprojektować sklep internetowy?

26 sierpnia 2022

Jak zaprojektować sklep internetowy? W dzisiejszym wpisie omówimy pokrótce niuanse o jakich warto wiedzieć. Sprawa nie jest bowiem taka prosta, jak mogłoby się wydawać! Stworzenie nowoczesnego rozwiązania e-commerce, które będzie wydajne i funkcjonalne, będzie nie lada wyzwaniem nie tylko dla grafików, ale dla całego zespołu agencji interaktywnej jak i samego klienta.

Jak zaprojektować sklep internetowy? Odpowiedź jest prosta – szybko! 🙂

W przypadku e-commerce mamy do dyspozycji całkiem sporo gotowych rozwiązań i platform, które oferują kompletne systemy. Dokonując niewielkich modyfikacji, jak choćby kolorystyka, logo własnej marki, zdjęcia – możemy niewielkim nakładem pracy, stworzyć coś wyjątkowego i użytecznego.

 

Oprogramowanie takie jak Prestashop, Magento, Shoper czy nawet WooCommerce dostępne na WordPressie oferuje szeroką gamę udogodnień i rozwiązań. Dzięki nim jesteśmy w stanie szybko i bez znajomości kodowania stworzyć działający i dobrze wyglądający sklep internetowy. Takie podejście mocno obniża koszty inwestycji (brak konieczności angażowania programistów, developerów, testerów i analityków), wymaga jednak minimalnej znajomości systemów open-sourcowych i sprawnego poruszania się w udostępnionej przestrzeni dashboardów czy ustawień poszczególnych grup produktów.

 

Pytanie jak zaprojektować sklep internetowy, by zaczął sprzedawać i by odniósł sukces? Na pewno potrzebujemy dobrego pomysłu i idei, na której będziemy mogli oprzeć całość naszego przedsięwzięcia. Taką wiedzę dobrze będzie przekazać analitykom, którzy będą planować działania reklamowe i marketingowe. Mając na uwadze wszystkie aspekty naszej branży i specyfikę biznesu, specjaliści od SEO będą mogli także wdrożyć procedury mające na celu oczywiście jak najlepsze wyniki.

 

Ponieważ zaprojektowanie sklepu internetowego to proces, dajmy sobie czas. Na przemyślenie, przestudiowanie i dogłębną analizę własnych projektów, wartości. Z drugiej zaś strony, nie zwlekajmy z publikacją gotowego serwisu zakupowego – nawet jeśli nasza platforma nie jest jeszcze w 100% uzupełniona, warto pamiętać, że cykl życia domeny jest na tyle długi i na tyle wolno się indeksuje w przeglądarce, że każdy dzień będzie miał tu znaczenie. Innymi słowy – jeśli mamy sprzedawać, róbmy to od razu. Nie ma co wynajdywać koła na nowo, czy zastanawiać się nad doborem zdjęć produktowych. Wszystkie takie działania jesteśmy w stanie edytować na bieżąco, w zależności od bieżących potrzeb (np. na potrzeby konkretnej kampanii reklamowej)

 

Podsumowując, jak zaprojektować sklep internetowy? – Skupmy się na najważniejszych aspektach naszej działalności oraz posiadanej identyfikacji i na jej podstawie stwórzmy cały design. Bez udziwnień, niepotrzebnych “wodotryskach”.

Tak naprawdę to zawartość naszego sklepu online będzie sprzedawać, a nie sam layout. Warto więc o nią zadbać, a gwarantujemy, że efekty będą piorunujące!