Pastele w web designie
23 kwietnia 2018
Moda na miękkie, pastelowe i ofiltrowane zdjęcia na stronach internetowych trwa nieustannie, ciągle podsycana przez co rusz to nowe pomysły designerów.
Trend ten wyszedł z fotografii polaroidem i w ostatnim czasie przechodzi renesans pod względem popularności. Oczywiście nie mogli go nie zauważyć projektanci strony www. Miękkie zdjęcia w tle, zmyte, pastelowe kolory w stylu retro to dość prężny nowy trend w web design.
Stylistyka pozwala uzyskać miły dla oka efekt retro przy maksymalnej spójności. Daje to uczucie spokoju i buduje zaufanie do tworzonej marki. Można powiedzieć, że od razu milej ogląda się takie witryny o złagodzonej formie wizualnej, można się wtedy skupić na merytorycznych kwestiach.
O czym należy pamiętać, chcąc posiadać taką stronę www? Przede wszystkim trzeba pamiętać, że moda ma to do siebie, że lubi się zmieniać. Jeśli nie będziemy dynamicznie i choć w miarę terminowo zmieniać naszej witryny, z czasem stanie się ona przestarzała i nudna. (Działa to dokładnie tak samo, jak dziś patrzymy na zupełnie zapomniane przez właścicieli strony www, oparte jeszcze na tabelkach lub na, już dawno nie wspieranej technologii flash.)
Po drugie – już od początku dobrze jest aktualizować taką stronę internetową fotografiami, które będą w klimacie i filtrze zgodnym z resztą designu. To pozwoli na zachowanie spójności i także będzie niewątpliwym atutem wizualnym dla potencjalnych klientów, budując zaufanie do marki. Umiejętność obróbki zdjęć dobrze jest posiąść bezpośrednio od designera, który naszą witrynę tworzył, pozwoli to na idealne odwzorowanie klimatu.
Po trzecie – jak ognia unikamy samodzielnej zmiany kolorystyki. Jeśli już taki pomysł urodzi się w firmie, warto poradzić się specjalisty. Unikniemy wszelkich, stylistycznych zgrzytów, naruszania praw autorskich a także nie narazimy się po prostu na śmieszność.