Przycisk Call to Action
2 października 2018
Dla statystycznego klienta pojęcie buttona “Call to Action” czy tajemniczego skrótu “CTA” można oznaczać tyle co nic. My jednak doskonale wiemy, że CTA to ważne narzędzie marketingowe, które realnie jest w stanie sprzedać produkt/usługę. Znaczy ni mniej ni więcej: “wzywaj do działania”. Czyli poprzez kliknięcie chcemy zasugerować odbiorcy kliknięcie, wejście w stronę www głębiej.
Dlatego też, bardzo ważne jest zaprojektowanie takowego w odpowiedni sposób.
Głównym zadaniem buttona CTA jest zwrócenie uwagi. Szybki, mocny i widoczny przekaz “kliknij tu!” Wszystko po to, aby po kliknięciu (czy też dotknięciu) takiego przycisku użytkownik wykonał akcję zamierzoną przez designera.
Jest kilka prostych zasad, które sprawią że nasz przycisk będzie nie tylko dobrze wyglądał, ale także spełniał swoją rolę.
Po pierwsze: kolor.
Dobrym zabiegiem jest ustalenie już na początku barw dopełniających dla wszelkich buttonów czy ikon a potem się ich konsekwentnie trzymać.
Rezerwacja określonej, kontrastującej z resztą kolorów barwy jest bardzo dobrym pomysłem. Taki zabieg sprawia, że nie ma takiej siły, aby przycisk zaginął w gąszczu innych kolorów. Zwiększa się szansa na dostrzeżenie tego jakże ważnego elementu.
Po drugie: długość przycisku.
Nie stosujmy tu za długich słów, czy nie daj Boże – całych zdań. Zazwyczaj wykorzystuje się bardzo krótkie polecenia, składające się z maksymalnie trzech lub czterech słów. Dzięki temu przekaz jest z jednej strony bardzo krótki, ale też z drugiej dostatecznie długi, by trafić do naszej świadomości. Po prostu szybko rozumiemy, do czego służy dany przycisk – i to to chodzi!
Po trzecie: miejsce.
Przycisk CTA, poza odpowiednią kolorystyką i doborem słów, należy oczywiście gdzieś umieścić – i nie może to być, rzecz jasna, przypadkowe miejsce gdzieś na dole strony.
Skuteczny przycisk call to action przede wszystkim rzuca się w oczy. Jego widocznością można także manipulować poprzez umieszczanie go w odpowiednich miejscach – unikamy umieszczania go w stopce strony www, czy w siedebarach. O wiele lepiej sprawdzi się w głównym sliderze, lub jako powtórzenie, poniżej – w osobnej wycentrowanej sekcji – taki zabieg o wiele bardziej zwróci uwagę, jeśli dodatkowo, np. dodamy jakis ciekawy efekt parallax w tle.
Po czwarte: język korzyści
Znowu wracamy do aspektu słowa pisanego – przy redagowaniu treści przycisku CTA dobrze jest nakierować użytkownika słowami na korzyści i wykonywanie akcji, np. “przetestuj za darmo”, “zamów swoją koszulkę”, “zaprojektuj swój kubek”
Język korzyści wskazuje, jakie są plusy wykonania jakiejś akcji przez użytkownika. Tym samym kieruje się on na danej stronie internetowej tym, że poprzez spełnienie określonych kroków może uzyskać coś wartościowego.